Update cookies preferences

Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi
Akademik Bilgi Sistemi

Arş.Gör.
EDA DÜNDAR OKCEBE

Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi
İstanbul Devlet Konservatuvarı
Müzik Bölümü
Bestecilik Ve Orkestra Şefliği Anasanat Dalı


Çalgı Müfredatı ve Eğitim Yöntemlerinin Başlangıç Düzeyi Solfej Eğitiminde Kullanılması
Araştırmacı - ARAŞTIRMA PROJESİ - Devam Ediyor
MSGSÜ İDK Müzik Bölümü ilköğretim sınıflarında görülen solfej ve çalgı eğitimi, mesleki eğitimin iki temel alanını oluşturur. Bu alanlar kendilerine özgü dinamikler ve süreçler üzerine kuruludur; çalgı eğitimi öncelikli olarak fizyolojik, teknik ve mekanik yönlere odaklanırken, solfej eğitimi daha çok nota yazısını okumaya yönelik temel bilgi ve becerilerin kazanımını ve duyuşu geliştirmeyi temel alır. Özellikle eğitimin ilk yıllarında bu farklar öğrencinin bir alandaki kazanımını diğer alana taşıyabilmesini sağlayacak alanlar arası uygulamaları ve yöntemleri eğitimin önemli bir unsuru haline getirir. Yürütülmekte olan solfej müfredatı ve kullanılan kaynaklar bu tür bir kazanımı sağlamamaktadır. Her ne kadar solfej eğitimini büyük ölçüde ses yüksekliği ve ritmin doğru çözümlenmesine ve uygulanmasına indirgeyen geleneksel solfej eğitiminin aksine, müzikal formasyon yaklaşımı repertuvar üzerine temellenen ve müziği daha geniş ve kültürel bağlamda ele alan bir yaklaşım geliştirmiş olsa da bu yaklaşım da öğrencinin çalgı müfredatı ile doğrudan bir ilişki kurmakta yetersiz kalır. Bu bağlamda bu projenin amacı, eğitim sürecini bir ölçüde verimsizleştiren bu sorunu, solfej eğitiminde öğrencilerin çalgı derslerinde kullanmakta oldukları repertuvar üzerine temellenmiş çalışmalarla ve çalgısal becerileri geliştirmeye yönelik yöntemlerle yeni kaynaklar yaratmak ve var olan solfej müfredatını güncellemek yoluyla aşmaktır. , 01.04.2023