Update cookies preferences

Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi
Akademik Bilgi Sistemi

Dr. Öğr. Üyesi
ÖZGE GÜNDEM

Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi
Mimarlık Fakültesi
Mimarlık Bölümü
Mimarlık Tarihi Anabilim Dalı


Mimarlıkta Eski Yeni İlişkisi Üzerine: Zıtlık Estetiği
Yürütücü - Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi - Tamamlandı
Bu proje tarihi yapılardaki renovasyon (yenileme) faaliyetlerinin sınıflandırmasını oluşturacak olup, öncelikle bu kavramların tanımlarını ve türlerini belirleyerek ardından örneklerle bu sınıflandırmaları betimleyecektir. Farklı sınıflandırmalara giren dört ayrı bina örneği detaylıca analiz edilerek, bulunduğu lokasyona göre fiziksel çevre ile olan ilişkisi üzerinden de değerlendirilerek ve estetik bağlamda yapının eski hali de göz önünde bulundurularak günümüz mimarlık anlayışına göre değerlendirilecektir. , 30.10.2018
Modern Mimarinin Ardından Berlin’de Yansımalar: İkonlar ve Rekabet
Yürütücü - Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi - Tamamlandı
Bu projenin amacı Almanya’nın Berlin şehrinde İkinci Dünya Savaşının ardından hızla yenilenmeye başlayan kent dokusunda oluşan modern ve modern sonrası mimari dokunuşları mimarlık tarihi ve kuramında yer edinmiş, ikon haline gelmiş ünlü mimarlar tarafından tasarlanmış yapılar üzerinden inceleyerek, son 50 yılda gelişen “simge/sembol” olma arzusu ile gelişen rekabet ortamında yükselen yapıların bir bütünlük sağlayıp sağlamadığını araştırmaktır. Avrupa’nın kültür sanat simgesi haline gelmiş büyük şehirlerinden birinde sadece yerel değil, yabancı mimarların da katkısı ile gelişen ve modern, ekspresyonist, post modern, high-tech gibi akımlar doğrultusunda dinamik kazanan Berlin şehir merkezi, bugün modern sonrası gelinen noktada konut, performans sanatları binaları, kamusal yapılar ve anıtlar gibi farklı yapı türleriyle çevrelenmiş olup kendi içerisinde bölgesel anlamda ikonları bir araya getirmiştir. Bu yapıların altına imza atan kişilerin toplumsal olarak mimaride ikon haline gelmiş kişiler olması, o bölgedeki mevcut arsalara/ yeni projelere dünyanın her yerinden diğer mimarlar tarafından gelen talebi arttırmaktadır. Kent simgesi haline gelmesi arzulanan büyük ölçekli projelerin büyük Avrupa şehirlerinde yarattığı rekabet ortamı, yarışma projelerinin artmasına ve ünlü mimarların kendi aralarında çekişmesine neden olmaktadır. Berlin şehir merkezine dağılmış olan saygın mimarların eserleri gerçekten ikon mudur değil midir? İnsanlarda şehri sembolize eden algılar yaratmakta mıdır değil midir? Bu çalışmada bu sorular cevaplanarak, küçük bir bölgesel çalışma ile mimarlık tarihinin akışını ve akımlarını değiştiren / etkileyen ünlü mimarların eserleri detaylıca irdelenecektir. , 18.04.2017
Mimarlık Eğitiminin Yapı Taşları II
Araştırmacı - Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi - Tamamlandı
“Mimarlık Eğitimine Yön Verenler I” sergisi ve katalogu ile “Mimarlık Eğitiminin Yapı Tasları” projesi, 132 yıllık bir geçmişe sahip olan Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi’nin Sanayi-i Nefise Mektebi’nden Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi’ne doğru yol alırken mimarlık eğitimine yön veren değerli öğretim üyelerini tanımak ve yeni nesillere tanıtmanın yanı sıra, geçmişle olan ilişkilerin sürdürülerek saygın kurum kimliğimizin korunması amacıyla gerçekleştirilmişti. “Mimarlık Eğitiminin Yapı Tasları” projesinin ilkinde Türk mimarisinin yabancı eğitimci ve mimarlar dönemi irdelenmişti. “Mimarlık Eğitiminin Yapı Tasları II” projesi ise, güçlü bir Nasyonalizm dalgasının Türk düşünce ve sanatına yansıdığı dönemle başlayıp, 1928’den itibaren “Güzel Sanatlar Akademisi” olarak eğitim veren kurumun adının 1964 yılında “Devlet Güzel Sanatlar Akademisi” ne dönüştürülmesine kadar olan dönemi incelemeyi hedeflemiştir. “Mimarlık Eğitiminin Yapı Tasları II” projesiyle zaman içindeki bu yolculuğun üçüncü aşamasını bir katalog çalışmasıyla akademik çevreye sunmayı hedefledik. Söz konusu projemizde 1940 – 1964 yılları arasında Devlet Güzel Sanatlar Akademisi’nde görev üstlenen hocalarımız araştırılarak, onların biyografileri ve eserleri ile eğitime katkılarına yer verildi. , 10.05.2013
18 Yüzyıldan Günümüze Opera Binaları ve Konser Salonlarının Gelişimi Kapsamında Modern Sanat Binalarının İrdelenmesi Tokyo
Araştırmacı - Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi - Tamamlandı
Bu projenin amacı modern mimarinin gelişimi sonrasında Türkiye de kamusal yapıların çoğalması ve toplu konut mimarisinin hızla büyümesi haricinde eksik kalan performans sanatı binalarının daha çok tasarlanıp inşa edilmesi gerekliliğine bu tip binaların hem mimaride ki önemini vurgulamak ve müzik dans tiyatro vs gibi gösteri sanatlarının 21 yüzyılda geldiği noktada ülkemizde bu konuda yetersiz kalındığına mimari açıdan da kültür sanat binalarının noksanlığına dikkati çekmektir , 25.01.2012
Mimarlık Eğitiminin Yapı Taşları
Araştırmacı - Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi - Tamamlandı
“Mimarlık Eğitimine Yön Verenler I” sergisi ve kataloğu ile “Mimarlık Eğitiminin Yapı Tasları” projesi, 132 yıllık bir geçmişe sahip olan Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi’nin Sanayi-i Nefise Mektebi’nden Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi’ne doğru yol alırken mimarlık eğitimine yön veren değerli öğretim üyelerini tanımak ve yeni nesillere tanıtmanın yanı sıra, geçmişle olan ilişkilerin sürdürülerek saygın kurum kimliğimizin korunması amacıyla gerçekleştirilmişti. “Mimarlık Eğitiminin Yapı Tasları” projesinin ilkinde Türk mimarisinin yabancı eğitimci ve mimarlar dönemi irdelenmişti. “Mimarlık Eğitiminin Yapı Tasları II” projesi ise, güçlü bir Nasyonalizm dalgasının Türk düşünce ve sanatına yansıdığı dönemle başlayıp, 1928’den itibaren “Güzel Sanatlar Akademisi” olarak eğitim veren kurumun adının 1964 yılında “Devlet Güzel Sanatlar Akademisi” ne dönüştürülmesine kadar olan dönemi incelemeyi hedeflemiştir. , 01.03.2010