2021 Using handheld user interface and direct manipulation for architectural modeling in immersive virtual reality: An exploratory study COMPUTER APPLICATIONS IN ENGINEERING EDUCATION |
2020 A proposal for a computational design and ecology based approach to architectural design studio International Journal of Technology and Design Education |
2015 INSTRUCTION OF DIGITAL THREE DIMENSIONAL TOOLS IN THE CONTEXT OF VISUAL COMMUNICATION DESIGN DOMAIN AN UNDERGRADUATE COURSE THE TURKISH ONLINE JOURNAL OF DESIGN, ART AND COMMUNICATION |
Uluslararası Tam metin bildiri 01.06.2021 Improving Awareness and Empathy with Video Games: A Qualitative Analysis Study of PUDCAD Game / Game + Design Education: PUDCAD Universal Design Education Practice Conference |
Ulusal Tam metin bildiri 13.01.2018 Tasarım Öğrencilerinin Teknik Çizim Becerilerini Geliştirmeye Yönelik Sanal Gerçeklik Tabanlı Öğretim Yazılımı Önerisi / Türkiye Bilişim Derneği 34. Bilişim Kurultayı |
Ulusal Tam metin bildiri 15.06.2017 Birinci Sınıf İç Mimarlık Öğrencilerinin Zihinsel Döndürme Becerilerinin Eğitsel Video Oyunları İle Geliştirilmesi: Ön Çalışma / Mimarlıkta Sayısal Tasarım Sempozyumu 2017 |
Uluslararası Tam metin bildiri 15.09.2020 Interrelations Between Technology, Interface and Experience Design Decisions / Design for Inclusion, Gamification and Learning Experience |
Uluslararası Tam metin bildiri 15.09.2020 Studies on Ergonomics of Immersive VR as a Design Environment with a Focus on Tools and Interfaces / Design for Inclusion, Gamification and Learning Experience |
Ulusal Tam metin bildiri 08.12.2016 Mimarlık Öğrencilerinin Uzamsal Becerilerini Geliştirmeye Yönelik Oyun Tabanlı Öğretim YazılımıÖnerisi / TBD 33. ULUSAL BİLİŞİM KURULTAYI |
Ulusal Tam metin bildiri 28.06.2016 Bilgisayar Oyunları İçin safranbolu Evlerinden Hareketle Bir Modül Tasarlanması ve Kullanılabilirliğinin Araştırılması / 10. Mimarlıkta Sayısal tasarım Ulusal Sempozyumu |
Ulusal Tam metin bildiri 28.06.2016 Katlama Yoluyla Örüntü Üretimi / 10. Mimarlıkta Sayısal Tasarım Ulusal Sempozyumu |
Ulusal Tam metin bildiri 27.06.2016 Poligon tabanlı sayısal modellerin lineer elemanlarla inşasına yönelik bir sayısal araç önerisi / 10. Mimarlıkta Sayısal Tasarım Sempozyumu |
Ulusal Üç Boyutlu Animasyon / Dumlupınar Universitesi Animasyon Günleri |
Uluslararası Microsoft Açik Akademi Unity Video Eğitimleri / Eurasia Graphics |
Uluslararası Tam metin bildiri 15.03.2016 Sex Differences in Mental Rotation Ability in Basic Architectural Education / IASU 2015 |
Uluslararası Tam metin bildiri 01.05.2014 An Architectural Modelling Method for Game Environments and Visualization / CAADRIA 2014 |
2020 Game User Experience And Player-Centered Design , Bilimsel Kitap , Bölüm(ler),Designing a CAD-Enriched EmpathyGame to Raise Awareness AboutUniversal Design Principles: A CaseStudy TÜKER ÇETİN, ÇATAK GÜVEN Springer,Bostan, Barbaros 978-3-030-37643-7 Erişim Linki |
2018 Encyclopedia of Computer Graphics and Games , Ansiklopedi Maddesi , Tümü, TÜKER ÇETİN Springer,Newton Lee 9783319082349 Erişim Linki |
2018 Encyclopedia of Computer Graphics and Games , Ansiklopedi Maddesi , Tümü, TÜKER ÇETİN Springer,Newton Lee 978-3-319-08234-9 Erişim Linki |
2015 Video Games Around the World , Bilimsel Kitap , Bölüm(ler),Turkey TÜKER ÇETİN,Yılmaz Erdal,Çağiltay Kürşat MIT Press,Wolf, Mark J. P. 9780262527163 |
2014 Saraydan Sokağa Oyun , Bilimsel Kitap , Bölüm(ler),Video Oyunları Bir Sanat Formu Olabilir mi? TÜKER ÇETİN Kabalcı,Akyürek Fatma, Özturanlı Gül 9786055272678 |
2007 Tasarımdan Uygulamaya 3D Mantığı , Bilimsel Kitap , Tümü, TÜKER ÇETİN PUSULA YAYINCILIK LTD. ŞTİ., 978-975-6477-89-2 |